close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דברים שחשוב לדעת לפני ניסור בטון

מערכת שורשא שבט, תשפ27/01/2020

במקום לשבור את הבטון לבד וללא כלים מתאימים, ניתן לבדוק אופציה של ניסור בטון. כמה טיפים

תגיות:
שירותי חיתוך בטון הפכו כבר מזמן לאחד מהשירותים הנפוצים כמעט בכל בנייה או שיפוץ. עצם העובדה שכל מבנה מכיל בתוכו כמויות גבוהות של בטון, הופכת כל תהליך של שבירת קיר, פתיחת דלת, הרחבת חלון ואפילו התקנת מזגן, למשימה מורכבת למדי שמצריכה שימוש בכלים מיוחדים ואנשי מקצוע שמתמחים בסוג העבודה.

אם אתם עומדים לפני שיפוץ של דירה וחשבתם שכדי לשבור קיר או לקדוח תעלה, תוכלו להסתפק בשיטות מסורתיות של שבירה וקידוח באמצעים הרגילים והמוכרים, כדאי שתעשו חישוב מסלול מחדש.

היעדר של כלים מתאימים להתמודדות עם עבודות בטון עשוי לגרום לעיכובים מיותרים
ואף להוצאות כספיות גבוהות.

איך נערכים? פגשנו את לירן מאתר 'פרו בטון' על מנת להבין באילו מקרים צריך לקרוא לחברת ניסור או קידוח בטון ואיך לעשות את זה באופן הנכון.

מהן עבודות ניסור וקידוח בטון?
כדי להבין מתי צריך להזמין את השירות ואיך לבחור בעל מקצוע מתאים, חשוב להבין תחילה מהם בכלל עבודות ניסור וקידוח של בטון.
מדובר בשתי פעולות דומות שנעשות באמצעים ייחודיים שבאים לתת מענה לסיטואציות שבהן יש צורך בפתיחת פתח בקיר, תקרה ואפילו רצפה עשויים מבטון.

השירותים נחלקים לשניים:
ניסור בטון
חיתוך או ניסור בטון ביהלום היא שיטת עבודה שמאפשרת לחתוך בטון מכל סוג, עובי ומיקום בצורה מדויקת ובמהירות יחסית גבוהה.
הבטון הוא חומר חזק מאוד שקשה עד בלתי אפשרי לשבור אותו באמצעות הפעלת כוח אך מצד שני בהחלט ניתן לחתוך אותו.
החיתוך נעשה בעזרת מסורים שמורכבים מלהב עגול ומשונן שמצופה בשבבי יהלום ושמסתובב במהירות וחותך כל מה שנקרא בדרכו – בדגש על בטון וברזל.
באופן הזה ניתן להתמודד עם כל משימה שמצריכה פתיחה של קיר, תקרה או רצפת בטון.

קידוח בטון
קידוח של בטון בהקשר שלנו שונה מקידוח רגיל ונפוץ שכולנו משתמשים בו כדי לתלות תמונה או מתלה לטלוויזיה. כאן מדובר בשירות מורכב יותר שמטרתו לקדוח תעלות בקוטר של החל מ-2 צול ועד ל-20, שמתבצע על ידי מקדח המסובב כוס משוננת שחודרת את הבטון ויוצרת פתח בקוטר הדרוש.

מתי צריך לנסר או לקדוח בטון
מגוון המקרים שבהם נזדקק לשירותי ניסור וקידוח מקצועיים הרבה יותר רחב ממה שנדמה לרובנו וכפי שהזכרנו בתחילה, כל עוד מדובר במבנה מודרני שמורכב מאחוז גבוה של בטון ושמכיל מרחב מוגן, הסבירות שנזדקק לעבודות ניסור או קידוח הולכת ועולה.
מגוון המקרים נע בין עבודות פשוטות כמו התקנת מזגן שבו אנו צריכים לקדוח תעלה להעברת הצינורות בין היחידה הפנימית לבין היחידה החיצונית, קידוח של בטון כדי להעביר צנרת מים או ביוב, ועד עבודות מורכבות כמו פתיחת קיר או תקרה לצורך מעבר ואף חיתוך של גג בטון שלם.

באופן כללי, אין הגבלה למה שניתן לבצע באמצעות מקדחים ומסורי בטון מתאימים כך שלא משנה כמה המשימה מורכבת, חברה מקצועית תוכל לבצע אותה בלי שום בעיה.

איך לבחור חברת ניסור וקידוח בטון?
בענף הבנייה והשיפוצים, יש כמה טיפים שניתן ליישם בפשטות ולהגדיל את הסיכוי לזכות בשירות מעולה במחיר זול.

בחרו את החברה הנכונה עוברכם
ישנן הרבה חברות שמציעות לקדוח או לנסר בטון אך חשוב להבין שלא כל חברה או בעל מקצוע מתאים לכם.
לצד בעלי מקצוע שמתמחים בעבודות קטנות כמו קידוח למזגן, יש חברות ענקיות לפרויקטים גדולים ולכן חשוב להתאים את סוג החברה או בעל המקצוע לאופי העבודה כך שאם מדובר במשהו קטן, לא תצטרכו לשלם מחירים יקרים שלא לצורך ואם מדובר בעבודה מורכבת, תזמינו חברה עם ציוד מתקדם שמתאים לאתגר שעומד לפניכם.

התמקדו בחברות מקומיות
חברות ניסור וקידוח בקרבתכם עשויות להיות זולות יתר מחברות ובעלי מקצוע שצריכים לגמוע מרחקים ולבזבז דלק וזמן ולכן מומלץ להתחיל ולחפש בעל מקצוע או חברה מתאימה בקרבתכם.

בדקו חוות דעת
חוות דעת הן האסמכתא למקצועיותה של החברה אך יש קושי לא פשוט למצוא ביקורות אמינות. מה עושים? בודקים באינטרנט ומחפשים דווקא חוות דעת שליליות תוך בדיקה וניתוח שלהם כדי להבין האם הן מוצדקות ובנוסף מומלץ לבקש מבעל המקצוע מספר ממליצים שתוכלו לבדוק את שביעות רצונם ואף לראות את העבודה שנעשה במו עינכם במידה שמדובר בעבודה מורכבת שאתם עומדים לבצע.

קחו בחשבון את הסיכונים הנלווים
עבודות ניסור או קידוח של בטון מלוות במגוון סיכונים. כלי עבודה מסוכנים להפעלה, פינוי פסולת כבדה וחדה וכמובן סיכון של פגיעה במבנה, מחייבים אתכם להזמין חברה מקצועית שעובדת על פי כללי בטיחות מחמירים. כמו כן חשוב לשקול להזמין מהנדס שילווה את העבודה במקרה שהעניין נדרש.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה